معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: آمارها حکایت از کنترل بیماری کرونا در استان دارد اما کماکان اصل بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است.

به گزارش پایگاه‌خبری میرملاس‌خبر، محمود ثمینی در جلسه ویدئو کنفرانس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: طبق گزارشات واصله از دانشگاه علوم پزشکی آمارها حکایت از کنترل بیماری کرونا در استان دارد که نتیجه مجموعه اقدامات و همکاری‌های خوب مردم، صنوف، دست اندرکاران، کادر درمانی و سایر عوامل است.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات استانی به تبعیت از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است، اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی به ستاد استانی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با توجه به در پیش بودن روز و هفته کارگر، هرگونه تجمعی که منجر به شیوع بیماری کرونا شود ممنوع است.

ثمینی تأکید کرد: برنامه‌ریزی آموزشی تحت عنوان شبکه شاد که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است دربخش‌هایی که تحت پوشش نیستند، دستگاه‌های اجرایی مخابرات، زیرساخت و آموزش و پرورش مشکلات موجود را رفع کنند و ستاد مشارکت‌های مردمی با همکاری مردم و خیرین در زمینه تهیه تبلت برای دانش آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌هایی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند اقدام کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه کماکان اصل بر رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، خاطر نشان کرد: در رابطه با حمل و نقل عمومی دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغی به فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر استان، تأکید بر رعایت اصول بهداشت فردی و استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، این افراد طی چند روز آینده از سطح شهرها جمع آوری و پس از انجام تست بیماری کرونا، در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان قرار گرفته و در غیر این صورت به نقاهتگاه ماده ۱۶ به منظور نگهداری و مراقبت منتقل می‌شوند.
انتهای خبر

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا