مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵میلیارد تومان طرح آبخیزداری باهدف مقابله با خشکسالی در شهرستان های ازنا و دورود کلنگ زنی شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، شیرزاد نجفی در آیین کلنگ زنی طرح های آبخیزداری شهرستان ازنا و دورود اظهار کرد: ۱۵میلیارد تومان طرح آبخیزداری با هدف مقابله با خشکسالی و تغییر اقلیم، تقویت آب‌های زیرزمینی، پیشگیری از افت سطح زمین و جلوگیری از سیل و روان آب‌ها در مسیل‌ها در این شهرستان‌‌ها کلنگ زنی شد.

وی افزود: احداث سدها و آب بندها در جلوگیری از خشکسالی موثر است چراکه به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری، حدود ۵۳۰ متر مکعب آب ذخیره می شود.

نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: پیرو درخواستی که به اقتضای ضرورت برای تامین آب منطقه از وزیر نیرو و ریس سازمان منابع طبیعی کشور داشتیم، اعتبار جداگانه ایی برای چهار سد خاکی با هدف ذخیره و تامین آب کشاورزی و تقویت آب های زیر زمینی اختصاص یافت.

حسین گودرزی گفت: بخشی از اعتبار آب بند روستای تازران به مبلغ ۲میلیارد تومان با مشارکت خانواده مرحوم افشار از بزرگان این روستا و مابقی از سوی سازمان منابع طبیعی تامین شده است.

وی ادامه داد: به جز آب بند تازران که بصورت مشارکتی تامین اعتبار شد در هر شهرستان ۲ آب بند تامین اعتبار شده است و با اخذ اعتبار ویژه عملیات احداث پنج آب بند در شهرستان ازنا و دورود اجرا و تحولی در حوزه آب کشاورزی ایجاد می شود.