آئین کلنگ‌زنی احداث 36 واحد کارگاهی در ناحیه صنعتی خوشناموند شهرستان کوهدشت برگزار شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، آئین کلنگ‌زنی احداث ۳۶ واحد کارگاهی در ناحیه صنعتی خوشناموند شهرستان کوهدشت با حضور استاندار لرستان و برخی از مسوولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

فرزاد محمدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در این مراسم هدف از راه‌اندازی واحدهای کارگاهی کوچک مقیاس را ایجاد بستر رونق تولید دانست و اظهار داشت:سرمایه‌گذارانی که توان سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صنعت را ندارند و دارای سرمایه کوچک هستند می‌توانند این واحدها را برای تولید و اشتغال انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه متراژ این واحدها از ۱۵۰ متر شروع می‌شود، افزود: این واحدها می‌توانند در تولید و اشتغال استان و همچنین در رونق صنایع کوچک نقش بسیاری داتشه باشند و برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: اعتبار درنظر گرفته برای راه‌اندازی واحدهای کارگاهی کوچک مقیاس در سطح استان ۱۰۰ میلیارد تومان است و تلاش می‌شود در هفته دولت سال آینده این واحدها احداث تا فرصت بیشتری برای رونق و رشد تولید فراهم کشود.

وی در ادامه سخنان خود به ناحیه صنعتی خوشناموند اشاره کرد و گفت: این ناحیه دارای ۲۱ هکتار زمین و ۲۱ واحد صنعتی فعال است و در راستای توازن صنعتی و اقتصادی، بیشترین واحدهای کارگاهی کوچک مقیاس به این ناحیه اختصاص یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد: این ناحیه دارای  ۸ واحد راکد است که در یک سال گذشته با ورود سرمایه گذاران جدید تعدادی از این واحدها فعال شده است و از منابع اعتباری شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز به ۷ واحد تسهیلات پرداخت شده است.

ضرورت توجه به بخش صنعت و توسعه شهرک‌های صنعتی در لرستان

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی بستری برای تجمیع زیرساخت‌ها و امکانات به صورت یکسان و یکنواخت برای ایجاد توازن هستند، اظهار داشت: توجه به بخش صنعت و توسعه شهرک های صنعتی در این استان ضرورت دارد.

وی افزود: این ۳۶ واحد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در یک طرح ۶ ماهه آماده‌ بهره‌برداری خواهد شد و با متراژهای ۱۵۰ تا ۳۰۰ مترمربعی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

زیویار با اشاره به عملکرد مثبت ۲ ساله در بخش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سطح استان گفت: سه مورد سرمایه‌گذاری خارجی طی ۲ سال در لرستان رقم خورده است از جمله اینکه سال گذشته یک مورد سرمایه‌گذاری چینی در استان صورت گرفت که نشان‌دهنده موفق بودن این رویکرد است.