گندم‌کاران لرستانی می‌گویند با وجود اینکه از اردیبهشت امسال یا قبل از آن، گندم خود را به سیلوها تحویل داده‌اند، اما هنوز وجه کامل را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش میرملاس‌خبر، در پی بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری در سطح استان لرستان شاهد بودیم، میزان تولید گندم نیز افزایش یافته است و بسیاری از کشاورزان محصول خود را بعد از برداشت به مراکز خرید گندم در استان تحویل داده‌اند اما با گذشت چند ماه از فصل برداشت این محصول، متاسفانه کشاورزان لرستانی موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند و این موضوع گلایه آن‌ها را به همراه دارد این درحالی است که دولت اعلام کرده بود پرداخت مطالبات گندم‌کاران در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد ولی با گذشت چندماه کشاورزان هنوز طلب خود را از دولت بابت خرید تضمینی گندم دریافت نکرده‌اند.

دولت باید به این نکته توجه کند که تنها راه امرار معاش این کشاورزان از کشت گندم بوده و برای گذران زندگی نیاز مبرم به دریافت مطالبات‌شان دارند و از دولت و مسوولان استان انتظار می‌رود تا نسبت به پیگیری و پرداخت مطالبات‌شان اقدام جدی کنند از طرف دیگر عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان می‌تواند در سال آینده از رغبت کشاورزان به کشت گندم کم کند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ خطاب به استاندار لرستان

چنان که استحضار دارید درآمد سالانه مردم کشاورز از کاشت و فروش گندم است آن هم با قیمت مصوب دولت محترم، آیا هیچ فکر کرده‌اید که معمول است که کاسبان براساس وعده برداشت به کشاورز مايحتاج را بصورت قرض می‌دهند؟

آیا میدانید خیلی از انجام امورات کشاورز موکل است به برداشت کشت گندم است؟ شاید اطلاع داشته باشید که اگر کشاورزی مبلغی به بانک کشاورزی بدهکار باشد و فقط چند روز از وعده وصل آن بگذرد بانک محترم اقدام به جریمه دیر کرد روز شمار می‌کند، چگونه است که کشاورز مظلوم ماهاست دسترنج خود را تحویل دولت داده و هنوز بهای آن پرداخت نشده و کسی هم خود را پاسخگو نمی‌داند؟ بخاطر خدای کشاورز لحظه‌ای به مشکلات مردم مظلوم کشاورز هم فکر بفرمایید شاید وجدانی بیدار شود.