مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: ۱۹ هزار و ۷۲۰ پروانه کسب کاغذی از سال گذشته تاکنون در استان به الکترونیکی تبدیل شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶ هزار و ۵۲۵ پروانه کسب قدیمی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶ درصد مجوزهای کاغذی در لرستان به الکترونیکی تبدیل شده اند افزود: این استان در تبدیل پروانه های کاغذی به الکترونیکی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

محمدی بیان کرد: براساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به الکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور( qr.mojavez.ir ) نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه، کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها mojavez.ir به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) را دریافت کنند.