مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه ۳۰ درصد جامعه کارگری استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: توانمندسازی و مهارت‌افزایی شغلی زنان کارگر ضروری است.

به گزارش میرملاس‌خبر، ناهید پرویزپور در مراسم تجلیل از بانوان کارگر استان لرستان، اظهار داشت: با تاکید به لزوم توانمندسازی و مهارت‌افزایی  شغلی زنان کارگر، اظهار داشت: ۳۰ درصد جامعه کارگری لرستان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان از ۳/۴ درصد در سال ۵۵ به ۱/۱۲ درصد در سال ۹۵ رسیده است، افزود: علیرغم ارتقاء بسیاری از شاخص‌های عدالت اجتماعی برای زنان، اما هنوز حضور این قشر در حوزه اقتصادی متناسب با رشد علمی و تخصصی در جامعه کم‌رنگ است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان عدم دسترسی به منابع سرمایه‌ای، تنوع مسئولیت‌ها در خانواده و عدم تضامین بانکی در دریافت تسهیلات را از موانع مشارکت اقتصادی زنان برشمرد و افزود: زنان بعنوان نیروی کار منظم و دقیق همواره مورد توجه کارفرمایان هستند اما حقوق و مزایا آنان به مراتب کمتر است.

وی با تاکید به اینکه دولت در حوزه توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی و شغلی زنان اقدامات قابل توجه‌ای داشته است، تصریح کرد: قوانین کار برای مرد و زن یکسان وضع شده است، اما معمولا حقوق زنان کمتر مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرد.

پرویزپور با اشاره به اینکه تقویت اتحادیه و تشکل‌های کارگری زنان در راستای پیگیری مطالبات آنان ضروری است، گفت: به تجربه ثابت شده است زنان بعنوان نیمی از جامعه می‌توانند در تمام عرصه‌ها از جمله حوزه اقتصادی و کارآفرینی عنصری اثرگذار در رسیدن به توسعه پایدار باشند.