دیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: مشکلات و موانع ۳۹ واحد مستقر در این شهرک‌ها طی ۲ سال گذشته برطرف شده است و به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از ایرنا، فرزاد محمدی اظهار داشت: سرمایه گذاری اولیه این طرح ها بر اساس مجوزهای صادر شده در سال های گذشته ۹۴۰ میلیارد ریال است و با احیای آنها، ۵۱۸ نفر نیز به محیط کار بازگشتند.

وی کمبود نقدینگی، سرمایه ثابت و در گردش، نبود بازار، فرسودگی ماشین آلات، کمبود مواد اولیه تولید و اختلاف بین شرکا را از مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر احیای واحدهای راکد، ظرفیت تولید ۴۴ واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان همچنین تصریح کرد: در مدت فعالیت ۲ سال گذشته دولت سیزدهم، پروانه بهره برداری ۶۶ طرح با ظرفیت ۶۶۱ شغل و سرمایه گذاری سه هزار و ۷۲۰ میلیارد ریالی بر اساس مجوز اولیه، در شهرک های صنعتی لرستان صادر شد که ارزش روز این طرح ها به بیش از پنج هزار میلیارد ریال می رسد.

محمدی افزود: در حال حاضر از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه با مجموع یک هزار و ۶۱۲ هکتار زمین به بهره برداری رسیده که با حذف مشاعات، ۸۷۵ هکتاز از این میزان، زمین صنعتی و ۵۵۷ واحد در این سطح واگذار شده است.

به گفته وی ۱۵ رسته در شهرک های صنعتی لرستان وجود دارد که بیشترین آنها مربوط به کانی غیرفلزی، صنایع پلاستیکی، پلی مری و صنایع غذایی و کمترین واحدها نیز در حوزه برق و الکترونیک هستند.