وزیر بهداشت آخرین آمار مصدومان بستری شده در پی حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت امشب در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: حادثه تروریستی کرمان صحنه‌های دردناکی ایجاد کرد و هموطنان به طور ناجوانمردانه ترور شدند که به خانواده‌های آن‌ها تسلیت و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی درباره آخرین آمار مصدومان بستری حادثه تروریستی کرمان افزود: الان ۴۷ نفر در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که ۲۰ نفر بدحال و در آی‌سی‌یو بستری هستند که ۱۰ نفر از آن‌ها نیز اینتوبه هستند.

وی ادامه داد: این اتفاق آزمونی برای کارکنان حوزه سلامت بود؛ کارکنان حوزه اورژانس سریعا مصدومین را به بیمارستان‌ها انتقال دادند، مصدومین در ۱۲ بیمارستان بستری شدند و از ساعت ۴ تا ۸، تعداد ۱۱۰ عمل جراحی برای مصدومان انجام شده بود که مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اساتید و جراحان قابل تقدیر است.

وزیر بهداشت با اشاره به ماجرای کمبود گروه خونی O منفی در ساعات ابتدایی این حادثه نیز بیان کرد: در ابتدا از آنجا که افراد مصدوم ‌کارت گروه خونی نداشتند و مشخص نبود گروه خونی آن‌ها چیست و به دلیل آن‌که درچنین شرایطی فقط گروه خونی O منفی قابل تزریق به مصدومان بود، این گروه خونی با کمبود مواجه شد. البته وقتی اعلام نیاز به این گروه خونی شد، صف طویلی در مراکز انتقال خون تشکیل شد؛ همچنین ما از استان‌های مجاور نیز خون‌های اهدایی را به کرمان منتقل کردیم و کمبود خون برطرف شد.