مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: تلاش عوامل امدادی برای یافتن سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات سن‌بران ازنا ادامه دارد.

به گزارش میرملاس‌خبر، مهدی پازوکی در تشریح آخرین وضعیت کوهنوردان گرفتارشده در ارتفاعات سنبران، اظهار داشت: یک تیم ۹ نفره روز گذشته علی‌رغم هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سنبران صعود می‌کنند که متاسفانه درگیر بهمن می‌شوند.

وی گفت: این ۹ نفر از استان‌های همدان (۲ کوهنورد ملایری) ۶ نفر لرستانی (یک نفر بروجردی ۶ نفر دورودی) که ۴ نفر از آنها مصدوم می‌شوند و از طریق بالگرد به بیمارستان امام جعفرصادق الیگودرز منتقل می‌شوند و پنج نفر هم در زیر بهمن مفقود می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه هویت پنج نفر مفقودی مشخص است، افزود: از این تعداد ۲ نفر ملایری، ۲ نفر دورودی و یک نفر بروجردی است.

وی ادامه داد: با تلاش بسیار تاکنون اجساد ۲ کوهنورد پیدا شده و به بیمارستان منتقل شد.

پازوکی با بیان اینکه پنج تیم کوهنوردی شامل یک تیم زمینی و چهار تیم هوایی در مجموع ۲۵ نفر از کوهنوردان زبده در انجام عملیات جستجو حاضر هستند، افزود: از شهروندان و هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم اطلاعات را از طریق رسانه‌های رسمی و اداره کل مدیریت بحران کسب کنند به شایعاتی که در فضای مجازی ممکن است منتشر شود توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی به منطقه مراجعه نکنند.

وی با اشاره به نا ایمن بودن منطقه به دلیل ریزش بهمن گفت: منطقه ممکن است مخاطراتی برای هم‌وطنان و شهروندان در پی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات هلال احمر و تیم‌های تخصصی کوهنوردی در منطقه مستقر هستند افزود: امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود اخباری از سرنوشت مفقودین کسب کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین سورتی پرواز انجام شده است افزود: مشکلی از لحاظ امکانات و تجهیزات در منطقه وجود ندارد و در صورت نیاز تجهیزات لازم به منطقه اعزام خواهد شد.