مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از اتصال ۲۷۵ خانوار روستایی این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر، مجتبی صارمی ظهرامروز دز جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۷۵ خانوار ساکن در چهار روستای استان طی ماه جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند و به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: با احداث سایت جدید ارتباطی در روستاهای زرگران و گلستانه از توابع شهرستان دلفان ۲۱۲ خانوار با پوشش جمعیتی ۷۸۱ نفر اهالی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: همچنین با احداث یک سایت جدید در روستاهای کشورزه بالا و کشورزه پایین شهرستان سلسله از محل اعتبارات وزارت ارتباطات بیش از ۲۰۵ نفر در قالب حدود ۶۳ خانوار اهالی این روستاها از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند و امکان استفاده آنها از شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

وی ادامه داد: اهتمام ویژه به توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کم تر برخوردار از اولویت های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم می باشد که برهمین اساس اداره کل استان با مساعدت مجری طرح و تلاش اپراتور های سیار اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در دست اقدام دارد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با پایش وضعیت ارتباطی روستاهای استان ۳۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش مخابراتی شناسایی شد که پیش از این تعداد ۲۰۴ روستا امسال به شبکه ارتباطی متصل شدند و انجام اقدامات لازم برای روستاهای باقی مانده جزو برنامه های امسال است که در این راستا اپراتورها ملزم به ایجاد ارتباط اینترنتی و تلفن همراه این مناطق تا پایان سال شده اند.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به ۹۵ درصد رسیده است و مجوزهای لازم جهت احداث سایت های جدید در روستاهای باقی مانده از طرف وزارت ارتباطات صادر و جهت اجرا به اپراتورهای های سیار همراه اول و ایرانسل ابلاغ شده ست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد : یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد و ایجاد زیرساخت اینترنت در مناطق روستایی استان، مقدمه اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.