رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ۲۸۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش میرملاس‌خبر، احسان یاوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۵۶۹ داوطلبی که از حوزه انتخابیه استان لرستان ثبت‌نام نهایی را انجام داده بودند صلاحیت ۲۸۴ نامزد برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تصدی ۹ کرسی نمایندگی این استان از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان تأیید شد.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای تأیید صلاحیت شده در سراسر استان ۵۰ درصد از مجموع داوطلبان ثبت‌نام‌شده در استان را تشکیل می‌دهند، افزود: صلاحیت ۱۹۵ داوطلب معادل ۳۴ درصد کل ثبت‌نام‌شدگان نیز از سوی هیئت نظارت استان تأیید نشده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه ۳۴ داوطلب معادل شش درصد ثبت‌نام‌شدگان نیز فاقد شرایط ثبت‌نام بوده‌اند، افزود: اصول ثبت‌نام از سوی این داوطلبین تکمیل نشده و ۵۶ داوطلب نیز یا انصراف داده و یا اعتراضی نداشته‌اند.

یاوری، اعلام کرد: برابر قانون فرایند ابلاغ نتایج به داوطلبان از سوی فرمانداران، با ذکر مستند قانونی، طی بازه زمانی ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه در حال انجام است.

وی افزود: داوطلبانی که عدم تأیید صلاحیت دریافت کرده باشند می‌توانند در فاصله روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی‌ماه اعتراض خود را به‌صورت الکترونیکی در پنجره واحد انتخابات وزارت کشور ثبت کنند سپس شورای نگهبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۹ بهمن‌ماه فرصت بررسی خواهد داشت.