فرماندار کوهدشت از فوت ۵ نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برداسپی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از تسنیم، محمد مرادی کفراج با اشاره به فوت پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برد اسپی، اظهار داشت: این افراد برای لایروبی به داخل منبع این شرکت رفته بودند.

وی افزود: تیم‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر در محل حادثه برای کارکنان شرکت برداسپی مستقر شده‌اند، اما به‌دلیل تخصصی بودن عملیات امدادرسانی نتوانستند به محل حادثه ورود کنند.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت برای امدادرسانی به کارکنان شرکت نفت برداسپی انجام شده‌است.

وی تصریح کرد: اقدامات برای بیرون آوردن اجساد کارگران محبوس شده شرکت نفت در عملیات لایروبی کوهدشت ادامه دارد و پیش بینی می شود این عملیات تا ظهر  امروز ادامه  داشته باشد.

جزئیات دقیق حادثه

سید عزت‌اله میرحسینی، سخنگوی شرکت خطوط  لوله و مخابرات نفت ایران  در این باره گفت: در پی وقوع حادثه گازگرفتگی در مرکز انتقال نفت برداسپی منطقه لرستان که بعد از ظهر روز گذشته به ‌وقوع پیوست، بلافاصله نیروهای امدادگر، متخصصان HSE و حراست به محل حادثه اعزام شدند اما شدت گازگرفتگی منجر به فوت هر پنج نفر شد.

وی افزود: فوت‌شدگان از کارکنان شرکت “ارگ‌ سازان ناده” بودند که فعالیت لایروبی مخازن را بر عهده داشتند که با وارد شدن به مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی واقع در کوهدشت لرستان به‌دلیل گازگرفتگی جان باختند.

در این حادثه حسن لطفی، علی احمدجو، امین طالبیان، علی‌اکبر جباری و محمد احمد جو جان باختند.

موضوع حادثه از نخستین ساعات پس از اعزام گروه‌ها و متخصصان واحدهای HSE، آتش‌نشانی و حراست به منطقه در حال بررسی است و پس از بررسی‌های کارشناسان، جزییات بیشتری درباره ابعاد این حادثه اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته تعداد پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری برای لایروبی منبع مربوط به ایستگاه پمپاژ منطقه برداسپی کوهدشت وارد منبع این ایستگاه شده و بر اثر استنشاق مواد سمی گرفتار می‌شوند.