کمیسیون عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق لرستان کار خود را در سال‌جاری با ۷ مصوبه مهم به پایان رساند.

به گزارش میرملاس‌خبر، آخرین جلسه کمیسیون عمران و خدمات فنی- مهندسی اتاق بازرگانی استان در سال ۱۴۰۲ با ریاست مهندس علی پیری نایب رئیس این کمیسیون برگزار شد.

مهندس پیری در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون عمران و خدمات فنی- مهندسی برای حضور در جلسات، گزارشی از عملکرد این کمیسیون در سال جاری را ارائه و اظهار داشت: بعد از آغاز فعالیت هیات رئیسه کمیسیون اتاق در تیرماه، ۱۴ جلسه تا پایان سال‌جاری  برگزار شد که شامل ۱۱ جلسه عمومی با حضور اعضای کمیسیون و ۳ جلسه هیات رئیسه می‌باشد.

براساس این گزارش مهم‌ترین مصوبات کمیسیون عمران و خدمات فنی- مهندسی اتاق بازرگانی استان در سال  ۱۴۰۲ به شرح زیر است:  

۱- ارائه برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی از سوی کمیسیون عمران در راستای جذب اعتبارات در سفر دوم ریاست جمهوری به استان لرستان. (موضوعاتی هم‌چون ارتقای سرانه فضای تفریحی و فضای سبز در محله‌های لرستان، ساماندهی حریم قلعه‌فلک‌الافلاک، احداث موزه لرستان و احداث فرهنگ‌سرا به عنوان طرح‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور و هئیت همراه مورد بررسی قرار گرفت.)

۲- بررسی شیوه‌نامه صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‌های مهندسان مشاور و بررسی شیوه‌نامه نظام فنی و اجرایی.

۳- انتخاب چند روستای استان در مناطق مختلف به عنوان پایلوت و برگزاری مسابقه ملی طراحی و انتخاب طرح‌های برتر جهت اجرا به بنیاد مسکن.

۴- برگزاری نشست مشترک کمیسیون عمران با جامعه مهندسین مشاور و بررسی مسایل و مشکلات مهندسین مشاور با حضور نمایندگان اداره کار و مالیات.

۵- شناسایی تکنیک‌های توسعه پایدار و ارایه راهکارهای پیشنهادی در این زمینه.

۶- تنظیم و ارائه بودجه عملکردی کمیسیون در سال ۱۴۰۳

۷- ارایه گزارشی از دوره آموزشی صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین تهیه بولتن آموزشی توسط اعضای کمیسیون جهت استفاده و بهره‌مندی مهندسین عمران و معماری استان.

لازم به ذکر است شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی، پیگیری موضوعات مرتبط با کمیسیون ارجاعی از دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی، برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌های علمی و عملی و همچنین پیگیری و نتیجه‌گیری مباحث و موضوعاتی که در سال ۱۴۰۲ ناتمام ماند از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال آینده می‌باشند.