استاندار لرستان گفت: بیشتر نقاط استان به جز یک شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه بیشتر نقاط استان لرستان به جز یک شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت وضعیت مرگ بر اثر کرونا در استان کمی افزایش داشت که همین موضوع ضرورت استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دوچندان می‌کند.

وی افزود: در بحث واکسیناسیون عمومی و به منظور افزایش سطح ایمنی در جامعه و کنترل شرایط کنونی بسیار مهم است که  هم استانی‌های محترم اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار لرستان عنوان کرد: طبق گزارش واصله در زمینه واکسیناسیون عمومی، تاکنون حدود ۸۸/۳ دوز اول، ۷۷/۶ دوز دوم و ۲۹/۷ دوز سوم واکسن در استان تزریق شده است.

وی تصریح کرد: در مقطع کنونی توجه به قشر کسبه با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی سال و لزوم دائر بودن کسب و کار و از طرفی کیفیت آموزش دانش‌آموزان به دلیل در پیش بودن تعطیلات نوروز اهمیت پیدا می‌کند، از این رو بسیار مهم است، رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد مشکل در این دو مورد، در دستور کار قرار گیرد.

زیویار خاطرنشان کرد: در صورت بهبود شرایط در استان به لحاظ وضعیت بیماری کرونا، هفته‌های آتی موضوع ارائه آموزش‌ها در مدارس به صورت حضوری در برنامه خواهد بود.