مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تاکنون در سطح استان ۳۳۳ هزار و ۶۵۰ نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید فرهاد ناصری‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین دغدغه دولت سیزدهم بهبود معیشت مردم و کمک به خانواده‌های کم‌درآمد است، اظهار داشت: دولت در ادامه روند حمایت خود از اقشار کم‌درآمد، طرح جدید کالابرگ الکترونیک تحت عنوان «طرح فجرانه» را کلید زده که در راستای این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

وی افزود: در این طرح که از ۱۷ بهمن سال جاری آغاز شد و مشمول دهک‌های یک تا هفت یارانه بگیران می‌شود مبلغ ۲۲۰ هزار تومان مابه التفاوت قیمت کالا‌های مبنا با قیمت‌های امسال بصورت اعتبار برای هر فرد تخصیص پیدا می‌کند و این اعتبار مجزا از یارانه نقدی بوده و به هیچ وجه از یارانه افراد کسر نخواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تاکنون در سطح استان تعداد ۳۳۳ هزار و ۶۵۰ نفر از این طرح استقبال کرده اند.

وی با اشاره به اجرای سه ماهه این طرح از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: مبلغ فوق، هفدهم اسفند نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و افراد واجد شرایط تا ماه آینده می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقدام کنند.

ناصرنیا با اشاره به اینکه کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد، گفت: شهروندان نگرانی از بابت محدویت زمانی در استفاده از این طرح نداشته باشند و تا یک ماه فرصت دارند که با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقلام اقدام کنند.