استاندار لرستان گفت: دوربین‌های پایش تصویری پلاک‌خوان و سرعت‌سنج در محورهای خرم‌آباد و بروجرد نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار در نشست شورای راهبری کاهش تصادف رانندگی استان به میزان سوانح درون شهری و برون شهری لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: دوربین‌های پایش تصویری پلاک‌خوان و سرعت‌سنج در محورهای خرم‌آباد و بروجرد نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: ارتقا زیرساخت‌ها و نصب دوربین‌های پایش تصویری پلاک‌ خوان و سرعت‌سنج به طور قابل توجهی به افزایش ایمنی رانندگان به عنوان یک عامل بازدارنده از بروز تخلف و تصادف رانندگی منجر می‌شود.

وی با ذکر موقعیت لرستان در کریدور شمال به‌ جنوب و اهمیت جاده‌های آن به عنوان بخشی از شاهراه‌های کشور بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز معابر شهری و راه‌های مواصلاتی این استان تاکید کرد.

استاندار لرستان با ذکر لزوم استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی ترافیک، گفت: احساس مسئولیت، راهنمایی، آموزش، اطلاع‌رسانی به موقع و اقدامات فرهنگی در جلوگیری و کاهش حوادث رانندگی تاثیر بسزایی دارند.

وی به یادآوری افزایش تردد و ترافیک شهری و برون شهری در ایام نوروز، تاکید کرد: تدابیر و تمهیدات لازم باید برای برقراری نظم و روان‌سازی ترافیک اتخاذ و اجرا شود.

زیویار همچنین مصوبات شورای راهبری کاهش تصادف رانندگی استان را مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: با مدیرانی که مصوبات را به درستی اجرا نکنند برخورد خواهد شد.