طی بارش‌های اخیر خوشبختانه با توجه به اجرای پروژه‌های آبخیزداری نه تنها شاهد طغیان رودخانه‌های استان خصوصا رودخانه خرم‌رود نبودیم بلکه آب ورودی این رود با آرامش و آرامی در حال تخلیه می‌باشد.

به گزارش میرملاس‌خبر، در ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین ۷۰ میلیمتر بارش در سطح استان و ۵۰ میلیمتر در شهر خرم‌آباد را شاهد بودیم.

همه مردم فهیم استان خصوصا شهر خرم‌آباد بخوبی می‌دانند و آگاه هستند که تا قبل از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان و خصوصا شهر خرم‌آباد با این حجم بارش شاهد طغیان «خرم‌رود» بوده‌ایم که تنها برگزاری جلسات بی‌فایده و تکراری مدیریت بحران توسط مسوولان استان برای حل این معضل و برآورد خسارات وارده را در پی داشت.

اما امسال با توجه به حجم بارش‌ها و اجرای عملیات آبخیزداری طی سال‌های ۱۳۹۸ لغایت ۱۴۰۰در سطح استان و خصوصا در بالادست شهر خرم‌آباد شامل مناطق و حوزه‌های آبخیز سرمرغ، فلک‌الدین، بسطام، زرین‌چغا، آبشار طلایی، سرآستان، ریمله کمالوند و در جنوب شهر خرم‌آباد شامل قلعه گل، شوراب، کاکا شرف و ده‌ها حوزه آبخیز دیگر نه تنها شاهد طغیان رودخانه‌ها خصوصا رودخانه خرم‌رود نبودیم بلکه همه مردم عزیز شهر خرم‌آباد شاهد بودند که آب ورودی خرم‌رود با آرامش و آرامی در حال تخلیه می‌باشد.

این مهم نتیحه و حاصل جانمایی دقیق و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان خصوصا شهر خرم‌آباد می‌باشد که همان طور که در بالا اشاره شد طی سال‌های اخیر با همت اداره کل منابع طبیعی استان و متخصصین حوزه مربوطه و مطالعات دقیق تا حدودی استان از خسارات ناشی از سیلاب در امان ماند.

 

یادداشت از کرم ملک‌آسا