مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش باران و برف با فعالیت ۲ موج سامانه بارشی در استان طی هفته جاری قابل انتظار است.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از ایرنا، بهروز مرادپور  بیان کرد: از امروز بعدازظهر تا اوایل ظهر دوشنبه موج اول سامانه بارشی بر روی منطقه فعال خواهد بود که برای همه نقاط استان افزایش پوشش ابر، وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید، بارش پراکنده و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در مناطق سردسیر رگبار برف و در نواحی کوهستانی و ارتفاعات بارش برف انتظار می رود، افزود: تمرکز ناپایداری ها طی روز یکشنبه تا دوشنبه صبح برای نیمه شرقی استان است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه از دوشنبه بعدازطهر لغایت سه شنبه شب بارشی در منطقه مشاهده نمی شود ادامه داد: مجددا از سه شنبه شب تا صبح پنجشنبه موج دوم سامانه بارشی جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد و باز هم برای نقاط مختلف رگبار باران را بدنبال خواهد داشت.

مرادپور با تاکید بر اینکه همراهی هوای سرد با این سامانه سبب رگبار برف در شهرهای سردسیر و بارش برف در گردنه ها و نواحی کوهستانی خواهد شد، یادآور شد: وزش باد به نسبت شدید تا شدید از دیگر پدیده های جوی در این مدت است.

وی اضافه کرد: از پنجشنبه بعدازظهر تا پایان وقت جمعه نیز شرایط جوی منطقه به نسبت آرام است و همزمان با فعالیت این ۲ موج بارشی، بروز مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف، مه الودگی و کاهش میدان دید، کاهش دما رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: هر گونه تغییر در الگوهای جوی متعاقبا اطلاع رسانی می شود.