چاله چوله‌های شهر، پارک‌ها و فضای سبز، نظافت شهری، رنگ‌آمیزی و المان‌های شهری با مسافران و توریست‌ها سخن می‌گوید.

به گزارش میرملااس‌خبر: علی صحرانورد/ خبرنگار، مسافر و رهگذر/ افتخار آن را داشتم که در دهه ۶۰ در لشکر ۸۴ خرم‌آباد خدمت سربازی داشته باشم و با این شهر زیبا و مردم خون گرم و مهمانوازش با فرهنگ و آداب و سنن آن‌ها آشنایی دارم.

در نوروز ۱۴۰۳سعادتی شد و فرصتی پیش آمد که چند روزی در این شهر باشیم و از جاذبه‌های خدادادی و مفاخر باستانی و دیدنی این شهر بازدید کنیم. خرم آباد از لحاظ وسعت شهری چند برابر شده بود و قسمت‌های زیادی از زمین‌های کشاورزی آن زمان به منزل مسکونی تبدیل شده بودند لذا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیران شهری و استانی بابت زحمات اما به عنوان یک مهمان و خبرنگار نقد‌های بر عملکرد مدیران شهری این شهرستان دارم. ‌امیدوارم زیاد عصبانی و  رنجیده خاطر نشوند و به فکر چاره‌اندیشی باشند چرا که قصد ما تلنگری بر عملکرد مسوولین شهری و خدمت صادقانه به مردم است.

به دلیل علاقه و تعلق خاطری که به شهر خرم آباد داشته و دارم و همچنین به اقتضای شغلم رصد می‌کردم برنامه‌ها و شعار‌های اعضای شورا شهر و شهردار را که شعار‌های رنگارنگ در خصوص نهضت آسفالت‌رسانی در رسانه‌ها سر می‌داند ولی در عمل این طور نیست و خیابان و کوچه‌ای در خرم آباد نمی‌بینی که به فاصله ۱۰متر چاله چوله و.. نباشد و این مدیران به جای آماده‌سازی شهر برای ایام عید نوروز، آسفالت‌ریزی و ترمیم خیابان‌های شهر را فراموش و به نوعی تعطیل کردند.

چاله چوله‌های شهر، پارک‌ها و فضای سبز، نظافت شهری، رنگ‌آمیزی و المان‌های شهری با مسافران و توریست‌ها سخن می‌گوید.

بارش باران در خرم آباد خیلی از ضعف‌های مهندسی شهری را نمایان می‌کند. جمع شدن آب در سطح خیابان‌ها، ورود گل و لای و سنگ ریزه در سطح تمام خیابان‌ها، نبود مهندسی درست ترافیک، وجود پل‌ها با ارتفاع پایین بر رودخانه داخل شهر که تهدید جدی هستند برای سیلاب و بارش و……و عدم توجه به شهر‌سازی مدرن باعث شد که به حال مردم این شهر و وضعیت شهری خرم آباد و این که هر آنچه در ذهن برای خرم آباد تصور می‌کردم و وجود نداشت گریه‌ام گرفت.

آقای شهردار و اعضای پارلمان شهری، کار رسانه، اطلاع‌رسانی و روشنگری است نه بهره‌برداری ….. اطلاع‌رسانی از چرایی و چگونگی به قدرت رسیدن مدیران و مبارزه با فساد و معضلات و مشکلات ناشی از ضعف مدیریت‌ها و مصیبت‌های مردم و جلو‌گیری از برنامه‌های خواص بی‌خاصیت، سالوسان و چاپلوسان فرصت طلب و جوانه‌های بی‌ریشه‌ای است.

در حالت کلی و بدون اشاره به شخص و مصداق خاصی و با عرض ادب و ارادت خدمت این دو بزرگوار (شهردار فراموش کار و شورای خواب‌آلود) ترمیم آسفالت خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها، مبلمان و مهندسی شهری شما را صدا می‌زنند و به ضرس قاطع می‌گویم آسفالت بیش از ۷۰ درصد از خیابان‌ها و ۹۰ در صد از کوچه‌ها داغون و نیاز به بهسازی دارند.

از شعار‌های رنگارنگ پرهیز کنید و بیایید خرم‌آباد را با این همه زیبایی‌هایش بسازید که نیازمند توجه ویژه مدیران است.

 

منتشر شده در شماره ۱۵۰۷روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۵