رئیس جمهوری در حالی قرار است روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود وارد لرستان شود که در قالب این سفر وزرای مختلف به نمایندگی از دولت راهی شهرستان های مختلف استان می شوند تا آخرین وضعیت شهرستان ها در حوزه های مختلف را بررسی کنند. بر اساس برنامه ریزی  اولیه ستاد سفر […]

 

 

رئیس جمهوری در حالی قرار است روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود وارد لرستان شود که در قالب این سفر وزرای مختلف به نمایندگی از دولت راهی شهرستان های مختلف استان می شوند تا آخرین وضعیت شهرستان ها در حوزه های مختلف را بررسی کنند.

بر اساس برنامه ریزی  اولیه ستاد سفر رئیس جمهور به لرستان قرار بود وزیر نفت و وزیر صمت نیز در قالب این سفر به دو شهرستان استان سفر کنند که بنا به دلایلی نامعلوم سفر اوجی وزیر نفت و فاطمی امین وزیر صمت به پلدختر و بروجرد لغو شده است .

با لغو سفر دو وزیر صمت و نفت به لرستان حالا بر اساس برنامه ریزی ها قرار است اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پلدختر سفر کند و احتمالا  وزیر دادگستری هم راهی بروجرد شود .

برنامه حضور وزرای دولت در شهرستان های استان بدین گونه است که محرابیان وزیر نیرو  ابتدا برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب عازم شهرستان چگنی خواهد شد که بازدید از رودخانه کشکان و محل اجرای سد معشوره بخشی از برنامه سفر او به چگنی خواهد بود  و پس از آن ضمن بازدید از مسائل و مشکلات حوزه نیرو در خرم آباد در مرکز استان نشست های خود را برگزار خواهد کرد.

سجادی وزیر ورزش بعنوان وزیر معین به کوهدشت و رومشکان می رود ، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی راهی سلسله و دلفان خواهد شد ، عبدلملکی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سهم دو شهرستان دورود و ازنا از سفر رئیس جمهور خواهد بود و سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور هم میهمان شهرستان الیگودرز خواهد بود.

از آنجا که به تناسب مشکلات هر منطقه و شهرستان می بایست وزرای معین از سوی تیم هماهنگ کننده سفر دولت به لرستان تعیین می شدند انتخاب برخی وزرای معین برای سفر به شهرستان ها به نظر می رسد بی توجهی دولتی ها به مشکلاتی باشد که دست کم حضور وزیر مرتبط با آن موضوعات می توانست اثر بخش تر باشد .

اینکه چرا دست تشنه کوهدشت و رومشکان میزبان وزیر نیرو نیست را شاید بازید محرابیان وزیر نیرو از محل ساخت سد معشوره در شهرستان چگنی پوشش دهد اما حجم وسیع اراضی دیم دو دشت کوهدشت و رومشکان را وزیر نیرو از نزدیک نمی بیند و شاید اساسا این وزیر اطلاعات و آشنایی محیطی با وضعیت این دو شهرستان در حوزه آب و کشاورزی نداشته باشد همچنان که حضور اسماعیلی وزیر ارشاد در شهرستان سیل زده پلدختر چندان ارتباطی با مشکلات به جای مانده از سیل در این شهرستان از جمله راه و آب و کشاورزی و اشتغال و بازار کار ندارد .

پلدختر با چالش های مختلفی در حوزه های آب و کشاورزی و راه  و بیکاری مواجه است و کوهدشت و رومشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند ، به نظر می رسد در سفر رئیس جمهور به لرستان به تناسب مشکلات شهرستان ها ، وزرای معین در سلسله و دلفان ، خرم آباد و چگنی ، دورود و ازنا و الیگودرز تعیین شده اند و این سه شهرستان پلدختر ، کوهدشت و رومشکان هستند که وزرای غیر مرتبط با مشکلات شان بعنوان وزیر معین دولت در جریان سفر رئیس جمهور به لرستان انتخاب شده است و بروجرد هم که در حوزه صنعت با چالش های وسیعی از جمله رکود در صنایع قدیمی و چالش های دیگر در این حوزه مواجه است باید از وزیری غیر از صمت پذیرایی کند .

شاید سفر وزرایی همچون راه و شهرسازی ، نیرو ، کار ، کشاورزی و صمت به این سه شهرستان ، تاثیر گذار تر از سفر وزرایی باشد که بی ارتباط با مشکلات اساسی این شهرستان ها هستند.

عباس دارایی / میرملاس خبر

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر